波爾多之旅--Château-Figeac /Château Franc Mayne / 坐地面Train, 食dinner

June 11,2013 (Tuesday)


能夠遊覽法國的酒莊, 感覺非常幸運.


因有很多酒莊, 時間唔啱, 或者其他理由, 都不會接見遊客. (有些酒莊, 直情謝絕遊客遊覽.)  因為法國的酒莊, 真是以用心製作「葡萄酒」作大前題.


如果, 當年的農地所種的葡萄失準. 酒莊好可能全年不製作---葡萄酒. 


真是, 為了保持品質, 令可失掉整年收入.


依啲係叫堅持或者叫頑固呢? 我真係唔識講.


---------------------------------------------------------------

我依篇blog, 還是記錄住, 我在頭一天, 在波爾多右岸的--酒莊之旅.


黎到第二個酒莊-----Château-Figeac. 這間酒莊, 曾因為保持葡萄酒出產的品質. 曾經有一年, 因莊主不滿意葡萄的收成. 因而停產一年!  所以, 這酒莊對品質要求, 相當高.  


Château Figeac是歷史非常悠久的酒莊,也是家族一代一代接手


起初, Château Figeac唔太出名. 直至傳到Thierry Manoncourt 接手,加以研製釀酒的方法, 水準才突出.


↓第二個參觀的酒莊--Château-Figeac, Château-Figeac 位於波爾多的Saint-Emilion鎮裡面, 但這酒莊的土質比一般Saint-Emilion 地區的土質不同, 因這酒莊, 屬排水性高, 土釀以Gravel (礫石)為主.  就是土釀, 令每個酒莊的葡萄, 有所不同. 但當然還有, 製作方法, 令到每一個酒莊, 所產出嘅葡萄酒,都有自己獨特味道!!

 

↓Château-Figeac酒莊, 要行一段長路, 才能到達.

↓Château-Figeac酒莊, 找了一個接待員, 介紹酒莊. (酒莊邀請了一些接待員,專業負責帶遊客參觀酒莊)  第二張相, 是Château-Figeac酒莊, 古時用的大型木桶發酵槽



↓Château-Figeac酒莊, 完全是利用人工採收葡萄, 之後, 並使用現代化的不鏽鋼桶來發酵, 提煉和混調酒質, (採用不鏽鋼桶能夠容易控制溫度和方便清洗---白色箭咀指着, 這是不鏽鋼桶) 之後, 再把不鏽鋼桶提煉的酒, 放在橡木桶內, 培養18-20個月.


↓相中是一個個裝滿發酵完的葡萄酒的橡木桶, 這些像木桶便放在陰涼室內, 進行葡萄酒的培養過程. 依個室,有啲陰陰涼涼, 好似開咗冷氣, 但其實, 依個室位於地庫,而且牆身是加厚牆, 是屬於天然的陰涼室, 這個溫度是最適合培養葡萄酒.


↓最後, 當然是品賞Château-Figeac的酒. 當天, 酒莊接持員, 為了我們準備2008年的酒, 酒液呈深紫色, 有着黑莓, 橡木香氣. 而相中的金髮姐姐, 是帶我遊酒莊的接待員.  而Château-Figeac酒莊上, 代表Château-Figeac的酒樽上, 是看不見1991年的寫樣. 是由於Château-Figeac酒莊, 在1991年, 葡萄收成不合莊主滿意, 所以, 1991年Château-Figeac酒莊, 是沒有生產過任何葡萄酒的.



-----------------------------------------------------------------------



第三間酒莊----Château Franc Mayne


位於波爾多的右岸, Saint-Emilion鎮裡面。


這間酒莊係 June 1996 賣咗比Belgian 企業家. 而在2005年, 這間酒莊, 進行大規模革新, 興建大型住舍地方, 改善大酒桶室. 但保持2公頃的地下酒窖.作博物館.  而這個地下酒窖是這間酒莊, 最特式的地方.


↓第三間, 參觀的Château Franc Mayne
 


↓由於,Château Franc Mayne 在2005年進行一連串翻新, 所以, 這間酒莊, 比較新淨. 連放大酒桶,即 發酵葡萄的地方, 都有特別燈光照明. 有點新潮的感覺.




↓這酒莊--Château Franc Mayne , 也有採用現代化的不鏽鋼桶來發酵和提煉酒質, 之後, 便把提煉過的酒, 放入新的像木桶,作培養, 放像木桶的地方, 都很華麗


↓Château Franc Mayne也有用傳統大木桶作發酵, 之後, 放在barrel(第二張相的像木桶), 作陪養葡萄酒. 


↓Château Franc Mayne有一個地下酒窖 (underground quarries), 真是在石洞裡, 裡面好陰涼, 古時, 啲像木桶就放在這地下石洞, 作自然培養. 現在, 這個地下酒窖, 以成為遊客的博物館.

↓參觀, 這個地下酒窖, 好似有啲驚,裡面好靜, 又陰涼, 好彩有啲燈光, 無咁恐佈.

↓真是成個地下酒窖,都佈滿像木桶. 古時啲酒莊工人, 就是在這地下酒窖工作



↓到最後, 當然品賞Château Franc Mayne 的葡萄酒, 唔知點解, 我覺這間酒莊啲酒比較乾, 餘韻不夠長久. 不過, 有一陣特別的香氣嘅!!

↓這間酒莊的門口, 有一大堆空酒樽剛到達 (咁即係有葡萄酒,即將要入樽!!)


↓這酒莊Château Franc Mayne, 有很多地方都是新興建的, 所以, 這酒莊比較有時代感, 酒莊內有很多特式, 而且附有現代感的住舍供給遊客, 其中這間樹屋, 好特別!! 而且, 還有冷氣供應添.

 

↓一大片綠悠悠地方, 就是Château Franc Mayne的葡萄園地



---------------------------------------------------------------------------


去完酒莊, 返回波爾多市中心, 就即刻直飛返酒店換件衫, 就要出街, 因為book咗間餐廳食晚飯, 而且, 間餐廳比較遙遠, 要坐波爾多..啲地面train 去.


反而, 我有點興奮, 因為可以試下坐波爾多---特式的地面train.


記得, 我一到波爾多時, 就見到依啲地面行駛train, 好似好free咁, 地面train係條街路上中央串疏.  但街道上, 啲行人一啲都唔驚有Train 經過, 行人同Train 好似好好朋友咁, 一齊行, 好特別.


所以, 有得試下坐波爾多地面Train, 我心裡仲興奮過食飯.哈哈~



↓無人車分隔的波爾多市中心, 隨街都見到這些地面Train. 真係行行下街, 見train 停就上得車, 感覺好free.  這天晚餐, 就是坐這地面train 去餐廳.


↓地面Train 嘅Ticket (啲ticket 係部自動購票機買)......我這天就係坐依架地面Train.




↓地面Train 裡面, 好舒服和好靜. 好似無人會出聲咁. ......坐無陣, 就到食晚飯嘅餐廳


↓到達晚餐食店附近, 見到間間restaurant 都排晒隊, 閒日黎講, 波爾多市中心, 都非常熱鬧, 好彩有book 位, 一去到就有張靚檯等住我哋, 個table setting 仲好靚添!


↓晚餐嘅welcome 小食, (啲番茄好新鮮)  當然啦!! 還飲白,紅酒. (對我哋黎講, 係法國飲酒, 超級抵呀!!)


↓飲咗其中依支酒. 依支酒, 要放落wine decanter透氣, 個wine decanter 好型呀!! 成個巨型酒杯咁


↓頭盤煙肉帶子, 還有鵝肝 (好美味, 法國啲餐廳, 大多都係美味!)


↓主菜;烤雞配french fries (同樣好美味, 隻雞好juicy, 啲薯條好香脆,停唔到咁食)


↓大家發下癲用wine decanter當酒杯飲...哈哈~ (在Bordeaux, 又是每天飲酒多過飲水)


↓甜品: 蘋果批 and French toast (真係第一次係法國食French toast, 好美味)


↓甜品, 還有多士配cream and jam. 另外一蝶係飯後小食, 粒深啡色甜品, 係波爾多特式甜品, 叫canelé. 是用全蛋黃做的, 食落去好"煙銀". 幾得意. (不過, 依個甜品, 背後有一個故事, 這故事關於葡萄酒的. 真係黎到盛產葡萄酒的地方, 有很多東西都係關酒事,連這一個 canelé甜品都會和酒有關係.遲啲同大家講.)


↓這天, 就是在這間餐店食dinner, 真係食足四小時, 真係法國先咁有耐心招呼客人, 今晚依間餐廳好好食. 服務又好. 有機會去食啦!


↓食完飯, 夜遊波爾多市中心, 第一張相, 係波爾多的Pont de pierre橋, 是跨越Garonne河的橋樑, 波爾多的左岸和右岸, 就是由這條河作分隔.   其實, 法國波爾多係遠古以前, 係法國的金融中心, 所以, 波爾多很多銀行大廈, 夜晚開晒燈, 都幾靚 
 
↓行到差唔多, 等地面Trian 返酒店, 入黑時, 地面train 啲軌道, 有燈着, 好型. 又是早出晚歸的一日.
 
 
 

13 comments:

  1. 頭盤有煙肉帶子,仲有鵝肝大大大滿足呢
    [版主回覆08/03/2013 02:44:56]Ophelia:
    ~直情係大滿足, 啲帶子,煙肉+鵝肝, 真係好美味, 返黎加拿大食唔返!!

    ReplyDelete
  2. 我到法國也必食鵝肝同蘋果批 參觀了3個酒莊好爽呀 !!!
    [版主回覆08/03/2013 02:44:57]Katie:
    ~去法國, 直情咩都想食, 法國啲食物質素好高, 好想再去食!!
    ~去酒莊, 我超級開心, 又識到嘢, 又飲到酒, 滿載而歸. 哈哈~

    ReplyDelete
  3. 妳去個D酒莊駛唔駛預約架?只得妳地,唔見有其他遊客既?
    第一次見咁巨杯的decanter
    我真係唔岩法國餐,要食四個鐘,真係冇乜耐性
    [版主回覆08/03/2013 02:44:59]Oli:
    ~去酒莊, 當然要預約, 我哋一班十個人去, 酒莊接待員帶我哋十個人參觀, 我感覺啲酒莊, 每日啲tour 唔會太多, 一個appointment 與appointment 之間, 時間都差好遠時間. 酒莊盡可能唔想一大班, 不同group嘅人參觀.
    ~個巨杯decanter, 我都覺外型唔錯. 我都好鐘意.
    ~依餐法國晚餐, 四個鐘都算快, 我有幾餐係法國嘅晚餐, 差唔多食咗5小時. 所以, 文化唔同, 就係文化唔同. 但去旅行咁食法,我又ok嘅!!

    ReplyDelete
  4. 真係個開心飲食之旅。
    我睇完 VIKCY 你啲相幻想喺酒莊揾份工,唔知可唔可以踩提子?
    [版主回覆08/03/2013 03:07:14]Angela:
    ~你uncle都好喜愛酒, 我有時間, 真係會學你uncle, 去法國讀紅酒course+ 做葡萄採收工人.
    ~葡萄園啲土釀比較特別, 葡萄園土釀以Gravel 為主, 會比較乾身, 我相信葡萄園, 唔會野太多蜘蛛㗎!!
    ~揾年一齊去做葡萄工人吖!! 我都唔怕早起身!!
    [版主回覆08/03/2013 03:02:19]Mrs. Tin Tin:
    ~我聽啲酒莊負責人講, 每年九月都需要大量採收葡萄嘅工人, 我都想做呀!! 有啲酒莊仲話, 包食外, 薪水仲包一箱一箱葡萄酒, 聽落去好吸引, 我都想做呀!!
    [版主回覆08/03/2013 03:00:54]Angela:
    ~依個trip真開心, 又學到嘢, 又有酒飲, 超級充實.
    ~我去參觀酒莊時, 啲接待員: 「每年九月, 都係葡萄收成期, 要大量採收葡萄工人」, 有啲酒莊, 會送埋一箱一箱酒比啲採收工人, 作額外工資. 我聽到工資包埋葡萄酒, 我聽到, 無現金作薪水, 都想做!! 哈哈~~
    [Angela回覆08/02/2013 19:32:01]我uncle 退休後就試過,佢enjoy呢。我唔怕早起身,不過怕支蛛
    [Mrs. Tin Tin回覆08/02/2013 15:17:42]Angela, some wine chateaux in France offer bed and breakfast if you work for them for free. They need extra workers in September each year to pick grapes! You need to start working at 05:00 though

    ReplyDelete
  5. 如果佢地無生產一年,咁D工人咪無工開囉?
    食一餐4個鐘,我地唐人個D無可能,你坐多陣都覺得你阻住哂呀,哈哈
    [版主回覆08/03/2013 03:33:41]Mrs. Tin Tin:
    ~我覺係法國食飯, 真係唔算貴(但當然唔係講米芝連啦!), 如果我係加拿大, 食返法國同一樣食物和酒. 價錢昂貴好多添!! 而且, 加拿大啲食物質素仲無法國咁好. 所以, 我係法國食得好開心, 由朝到晚都食到大滿足先停止. 我而家好掛住法國啲食物
    [版主回覆08/03/2013 03:32:38]Mrs. Wu:
    ~雖然, 酒莊因葡萄未達標, 便會停止生產葡萄酒, 但酒莊會sell 啲不滿意嘅葡萄比當地啲貿易行, (但當然這些貿易行, 只係做收購, 但唔會公開葡萄來自邊一間酒莊, 這是當地貿易行嘅行規). 所以, 就算當年, 無生產,酒莊仍會招工人採收葡萄. 也一樣會發工資比工人, 只是酒莊嘅莊主, 係停產當年, 收入會不好. 所以, 法國啲葡萄酒咁有名氣, 都係因為當地啲莊主, 有高要求. 對保持品質好堅持.
    ~其實, 去旅行or同一大班好朋友食飯, 我都唔介意食4小時飯, 我覺咁樣食飯, 都係一種享受!! 依啲文化, 我平時就做唔到啦!! 但法國好多人, 都係咁. 真係文化唔同. 好難講.
    [Mrs. Tin Tin回覆08/02/2013 15:15:31]Mrs. Wu, that's why the restaurants in France charge so high prices

    ReplyDelete
  6. 那裡的train在路中間行駛及上落, 與香港的電車相同。不過, 香港地少人多, 搭什麼車都唔易有free或靜的感覺!

    去旅行搭下當地的車, 咁舒服和方便, 嚮往的事!
    [版主回覆08/03/2013 03:39:09]zaza:
    ~其實, 我覺香港街路人多之外, 香港啲街路仲唔太寬闊添! 人車又多! 所以, 香港真係好擠迫的一個市.
    ~去旅行, 就想去啲舒服嘅城市. 法國--波爾多,就係啲舒服城市,有一定人流, 交通方便. 環境又好, 我好鐘意呀!

    ReplyDelete
  7. did you like the canelés? We make them at home sometimes. Not difficult
    [版主回覆08/03/2013 03:57:49]Mrs. Tin Tin:
    ~我鐘意食canelés呀!! 我係波爾多時, 日日--早,午,晚餐都有食㗎!!
    ~其實, 我初頭唔知依粒蛋糕仔係咩黎, 因為我係酒店食自助早餐時見到, 咪攞黎試下, 感覺依個蛋糕仔好"煙銀", 好特別. 而且, 係巴黎又未見過,依粒蛋糕仔. 所以, 我咪膽粗粗問酒店啲人, 粒蛋糕仔係咩東東,原來粒蛋糕仔叫canelés, 係波爾多特有嘅食品. 我諗你對canelés背後的故事, 你都一清二楚啦!! 原來, 這粒小蛋糕---canelés, 同葡萄酒有好大關係. 無葡萄酒, 我諗都未必有canelés
    ~你識整canelés㗎??你多唔多整? 我覺依粒canelés配咖啡or 茶, 很不錯呀!!

    ReplyDelete
  8. 你酒量好嗎? 見你地可以參觀酒莊真係難得的經驗。
    [版主回覆08/06/2013 14:02:26]Ka,
    -需要預約和收費.
    [Ka回覆08/06/2013 00:12:57]請問參觀酒莊需預約及收費嗎?
    [版主回覆08/03/2013 04:08:24]Ka:
    ~酒量好難講呀!!但我鐘意飲葡萄酒, 感覺食飯時, 飲啲啲酒,氣氛會高脹好多. 所以, 今次參觀酒莊, 有得食,有得飲當地啲葡萄酒, 開心萬分.
    ~因為加拿大啲葡萄存貨唔太多, 而且, 價錢遍高, 所以, 係法國真係盡飲呀!! 我真係日日飲酒多過飲水, super happy~~

    ReplyDelete
  9. Vicky ,
    你們的行程好緊密 , 食物超豐富 , 睇見都流口了 .
    [版主回覆08/03/2013 04:16:27]ak:
    ~真係日日要super早起身,先趕到每一日啲行程, 行程真係好緊密, 但好充實,好開心!!

    ReplyDelete
  10. 雖然我唔飲紅酒,但見到別人享受飲紅酒的樣子,自己亦會開心!
    [版主回覆08/03/2013 04:16:57]mabel:
    ~你態度好好呀!! 自己唔太飲, 但唔介意身邊啲人飲, 仲登人開心, 你好nice呀!!

    ReplyDelete
  11. :+:+:涼粉子:+:+:2 August 2013 at 08:14

    酒我麻麻地..我比你個晚餐吸引左~~~~~~!!!
    [版主回覆08/03/2013 04:16:30]涼粉子:
    ~我鐘意飲酒㗎!! 所以今次酒莊之旅, 相當happy!! 日日飲酒多過飲水, 好盡興.
    ~今次, 去波爾多, 我去嘅餐廳, 專登上網做過research, 所以, 我係波爾多日日都期待食和飲. 哈哈~

    ReplyDelete
  12. 地面火車幾特別!個款幾新!似行得好快!個dinner好正!我like個帶子!
    [版主回覆08/06/2013 14:06:35]Happy girl
    -地面火車好快悽, 行駛時, 嘈音也不多, 好舒服.
    -法國啲嘢食, 質素很好, 每一餐係法國餐都很美味

    ReplyDelete
  13. Vicky.....第三間酒莊, 好似間酒店喎..!
    這一日, 真的是美酒佳餚來形容呢...!!
    [版主回覆08/08/2013 02:31:29]冬日Winter:
    ~有啲酒莊會附設住舍.
    ~酒莊好慷概, 去參觀酒莊, 十個人, 都飲到兩支葡萄酒.

    ReplyDelete